Google jet? ani nevydal finln Chrome 6 a ji pracuje na sedm verzi. Pro tu po?t i s hardwarovou akcelerac. Hardwarov akcelerace je sou?st ji prvnho buildu Chromu 7 ur?enho p?edevm pro pot?eby vvoj??. Jej princip spo?v v p?esunut n?kterch operac z hlavnho CPU na grafick procesor, ?m se vrazn? zv rychlost samotnho prohle?e. Jde p?edevm o graficky nro?n?j koly jako je renderovn videa ?i t?dimenzionlnch objekt?.
Google chce zahrnutm tto funkce udret krok s vrobci konkure?nch prohle??, kte? maj hardwarovou akceleraci ve svch plnech ji del dobu. Velk nad?je do n vkld nap?klad Microsoft, ktermu m Internet Explorer 9 (vydn je naplnovno na 15. z?) pomoci udret jeho pozici ldra. GPU akcelerace se objev tak ve ?tvrt verzi Firefoxu, kter stejn? jako IE9 bude spolhat na vykreslovn v reimu Direct2D. Nejdle ze vech vrobc? se nicmn? dostal Apple, kter hardwarovou akceleraci zahrnul do ?ervnovho Safari 5.0 pro OS Windows.
Google vak nechce nic usp?chat, jeho sil o zahrnut GPU akcelerace pr bude postupn? gradovat. Podle softwarovho inenra Googlu, Vangelise Kokkevise, pr hardwarov akcelerace zrychl pouze n?kolik vybranch kol?, po?t se nap?klad s 3D grafikou WebGL. O mn? nro?n grafick operace se bude i nadle starat CPU.
Hardwarov akcelerace v Chromu bude spolhat open source projekt pojmenovan ANGLE (Almost Native Graphics Layer Engine). Ten prohle?i umon p?ehrvat WebGL obsah na po?ta?ch s opera?nm systmem Windows. Bez n?ho by majitel Windows museli hledat nov ovlada?e. Snadn?j situaci m Google u systm? Linux a Mac OS X, kde m?e vyut standardu OpenGL.
Google pro hardwarovou akceleraci podle Kokkevise zatm nem jasn? stanoven ?asov harmonogram. Nemohl tedy ani prozradit, kdy by mohla bt k dispozici prvn stabiln verze Chromu 7. Vzhledem k tomu, e Chrome 6 je nyn ve fzi beta, to vak hned tak nebude.
Zdroj: ComputerWorld.cz